מרגיעים את יהודי אירופה: "לא נסבול חקיקה אנטי דתית"

לכם אחי לדרך אני מבטיח שלא נסבול חקיקה אנטי דתית או יהודית, בה אני רואה כאנטישמיות החדשה ולא נסבול כל פגיעה בזכויות הדתיות וביהודי היבשת
ישראל פריי No Comments on מרגיעים את יהודי אירופה: "לא נסבול חקיקה אנטי דתית"

על רקע ההתפתחויות ביבשת, התארח סגן נשיא הנציבות האירופית בקהילה בבריסל, והביע מילות תמיכה חמות ביהודי אירופה • "לרבנים במיוחד וליהודים בכלל חלק חשוב במבנה הבסיסי של אירופה ובהתפתחותה ואני לא רואה את אירופה ללא היהודים"

שוודיה • אילוסטרציה צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
לכם אחי לדרך אני מבטיח שלא נסבול חקיקה אנטי דתית או יהודית, בה אני רואה כאנטישמיות החדשה ולא נסבול כל פגיעה בזכויות הדתיות וביהודי היבשת
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בשבת האחרונה התארח בקהילה היהודית של העיר בריסל סגן נשיא הנציבות האירופית, מר – פרנס טימרמנס, שיחד עם בני משפחתו וסגל עובדיו שימשו כאורחיו של רבה של בלגיה ונציג 'ועידת רבני אירופה' במוסדות האיחוד האירופי, הרב אברהם גיגי.

בסעודת השבת שבה השתתף בבית הקהילה היהודית בבריסל הוא נשא דברים לנוכחים בעקבות המשבר עם בריטניה ואמר "אנחנו עוברים ימים קשים אבל נישאר מאוחדים ונילחם נגד כל הפרה של זכויות דתיות וזכויות אדם, תוצאות ההצבעה בבריטניה סותרת בעיניי את ערכיה האוניברסליים של אירופה שלאחר המלחמה", אמר טימרמנס לנוכחים.

הוא הוסיף: "לכם אחי לדרך אני מבטיח שלא נסבול חקיקה אנטי דתית או יהודית, בה אני רואה כאנטישמיות החדשה ולא נסבול כל פגיעה בזכויות הדתיות וביהודי היבשת, לרבנים במיוחד וליהודים בכלל חלק חשוב במבנה הבסיסי של אירופה ובהתפתחותה ואני לא רואה את אירופה ללא היהודים". סיים את דבריו.

טימרמנס העביר מסר מרגיע ליהודי אירופה כשהוא מתייחס לההסתה והאנטישמיות הרובצת ברחבי אירופיה כלפי היהודים ואמר כי "יש בידי הנציבות כלים משפטיים כדי לפעול נגד ענין ההסתה, לכן אני קורא שוב ליהודי היבשת להביא לידיעתנו כל גילוי שכזה כדי שנוכל לפעול ובנחישות למיגורה".

רבה הראשי לבריסל אברהם גיגי אמר כי "מר טימרמנס הנו ידיד גדול לעם היהודי ולקהילה היהודית באירופה, ובעל לב חם ומביא עמו בשורה גאה של תמיכה בסובלנות והערכה להנהגות יהודיות. אין ספק כי גישה בונה ומועילה זו לעתיד מעמד הרבנים, חוקי הדת והיהדות ביבשת הינה חשובה ביותר ואני מאמין ומתפלל שנמשיך בשת"פ הדוק למען הערכים המשותפים".



0 תגובות